Sayfalar

26 Eylül 2010 Pazar

İMAMI BAYILTTIM

Patlıcanı çok severim. Hele karnı yarık, imam bayıldı bunlara bayılırım, bayılırdım.. :) Bayılırdım diyorum çünkü bunları yaparken patlıcanı kızartmak gerekirdi. Kilo, kalori dertlerinden dolayı uzun bir süredir bu yemekleri yapamıyordum. Ama süper bir yöntem öğrendim. Bundan sonra, özellikle yazları hep yaparım artık.

İMAM BAYILDI


Patlıcanların kabuklarını tamamiyle soyuyoruz ve doğru fırına.. Fırında bu şekilde 20 dk kadar közlüyoruz. Hedef içini yarıp doldurabileceğimiz bir yumuşaklık. Patlıcanın cinsine göre değişebilir ama eğer yumaşamışsa biraz daha bekletebiliriz.

İçini hazırlarken tamamen miktarlar size kalmış. Soğanı, biberi, domatesi kavuruyoruz.Eşim yemekleri salçalı sevdiği için ben biraz fazla koyarım salçayı. Salçayı sulandırıp ekliyoruz. Tuz, karabiber, kimyon, isterseniz pul biber ekliyoruz. Pişmesine yakın kıyılmış maydanoz ve sarımsağı da ekledikten sonra karıştırıp ocağın altını kapatıyoruz.

Patlıcanları fırından çıkarıyoruz. Ortana yarıp içine hazırladığımız içi dolduruyoruz. Daha sonra fırın kabına yerleştiriyoruz. Benimki biraz sıkışık oldu. Neyse çok az su ekleyip tekar fırına koyuyoruz. 15-20 dk pişiriyoruz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: