Sayfalar

26 Temmuz 2012 Perşembe

PORTAKALLI KEK

Elif Şakak'ın Aşk kitabından;
GÖNLÜ GENİŞ RUHU GEZGİN SUFİ MEŞREPLİLERİN KIRK KURALI'ndan sekizincisi:
"Başına ne gelirse gelsin karamsarlığa kapılma. Bütün kapılar kapansa bile, O sana kimsenin bilmediği gizli bir patika açar. Sen şu anda göremesen de, dar geçitler ardında nice cennet bahçeleri var.Şükret! İstediğini elde edince şükretmek kolaydır. Sufi, dileği gerçekleşmediğinde de şükredebilendir." Şems-i Tebrizi 


Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı çiçek yağı
  • 2 su bardağı un
  • 1 kabartma tozu
  • 1 su bardağı portakal reçeli veya portakal şekerlemesi
Yapılışı:
  • Yumurtalar ile 1 subardağı toz şekeri iyice çırpıyoruz.Sütü ve çiçek yağını ekleyip tekrar çırpıyoruz.
  • 2 su bardağı un ile kabartma tozunu da ilave edip çırpıyoruz.
  • Portakal reçelini ilave edip karıştırıyoruz. Portakal reçelini kışın yapmıştım. Ben reçel niyetine yapmıştım ama suyu az olduğu için sanırım portakal reçeli şekerlemeye dönüştü. :(
  • Yağlanmış kek kalıbının içine karışımı döküyoruz.
  • 180 dereceye ayarlanmış fırında yaklaşık 40 dk pişiriyoruz. Afiyet olsun...

1 yorum:

Necla Şölen dedi ki...

tatlım nasılsın, gebelik nasıl gidiyor? tatildeydim artık bloglarla bol bol ilgilenmeye başlıyorum:=)