Sayfalar

15 Ağustos 2010 Pazar

DOĞRULARIMI GÖTÜRMEYE YETECEK KADAR YANLIŞ YAPMADIM BU HAYATTA

DOĞRULARIMI GÖTÜRMEYE YETECEK KADAR YANLIŞ YAPMADIM BU HAYATTA...ÇOK SIKIŞTIĞIM YERDE BOŞ BIRAKTIM SORULARI. ŞİMDİ BIRAKTIĞIM BOŞLUKLARIN BİRİNDEYİM BELKİ DE ! KİMSENİN DOĞRUSUNU GÖTÜRMEDİM ; KİMSENİN YANLIŞI DA OLMADIM....
Güzel bir söz, Serpil Hocamın sayfasından alıntı. Belki o da bir yerlerden alıntı yapmıştır. Acı çekmiş bir insanın ağzından çıkmış gibi.. İnsanın tabi ki yanlış yapacak, ama doğruları götürecek kadar olmamalı yapılan yanlışlar. Çok sıkıştığımızda, işin içinden çıkamadığımızda bir soluk almak gerekir. Dışarıdan bakmak gerekir olaya. Bu demek değildir ki sorunlardan kaçış.. Sadece iyi bir değerlendirme yapmak için yapar insan bunu. Ne mutlu bunu yapabilenlere...

GELELİM İFTAR MENÜMÜZE...

Soğuk Ayran Çorbası
Yapılışı: 1su bar. yarmayı (aşurelik buğday) bir gece öncesinde ıslatıyoruz. daha sonra düdüklü tencerede haşlıyoruz. 2 su bar. yoğurdu ayran yapıyoruz.( kıvamı size kalmış) Kuru nane ve tuz koyuyuruz içine. Haşlanmış yarmayı koyuyoruz içine ve karıştırıyoruz. Çorbamız hazır. Servis ederken de zeytinyağında kızdırılmış pul biber veya toz biber gezdiriyoruz üzerine. Bu sıcak yaz günlerinde soğuk çorba güzel bir fikir diye düşünüyorum. Afiyet olsun...
MANTAR SOTE
GELİN TURŞUSU (KAYNATMA TURŞU) Denizli Yöresinden
Yapılışı: İster acı, ister tatlı yeşil biberleri bir lokmalık olacak şekilde doğrayıp bir tencerede kaynatıyoruz. Ben Antep'te Tatlı biber bulmakta zorlandığım için Denizli'den getirdiğim biberlerle yaptım. İçine de hafif acılık versin diye kurutulmuş acı biberi ikiye bölüp attım. Suyunun miktarı size bağlı. Biberler yumuşayınca tencereyi ocaktan alıyoruz. İçine kabuklarını soyduğumuz salatalıkları doğruyoruz. Bu turşunun özelliği goruk ekşisi. Bulamayanlar sirke de koyabilir tabi ki. İçine koyduğumuz suya göre goruk ekşisi, tuz koyuyoruz. 3-4 diş sarımsağı rendeleyip 1 yemek kaşığı zeytinyağı  ekliyoruz. Turşumuz hazır.. Afiyet olsun...
Salatasız sofra olmaz.


 
ELMALI ETİMEK TATLISI
Yapılışı: Etimekleri kare veya dikdörtgen borcam tepsiye diziyoruz. Ilık bir şerbet yapıyoruz ve etimekletin üzerine gezdiriyoruz. Şerbetin şeker oranı size kalmış. 3 tane elmayı rendeleyip kavurmak için bir tavaya alıyoruz. İçine 1 tatlı kaşığı tarçın koyup elmaları kavuruyoruz. İsteyen biraz şeker serpebilir. Kavurduğumuz elmaları ıslattığımız etimeklerin üzerine yayıyoruz. Bunun üzerine de tavuk göğsü hazırlayıp döküyoruz. Buzdolabında soğuttuktan sonra tatlımız hazırdır efendim... Afiyetler ola...
Tavuk Göğsü tarifi:
Malzemeler: 1/2 Paket margarin, 1 Lt süt, 3 Fincan un, 3 Fincan şeker,1 Paket vanilya
Yapılışı: Margarini tencereye koyup eritmeye başlıyoruz. Margarin eridikten sonra unu katıyoruz ve bir müddet karıştırarak kavuruyoruz. Şekeri ekliyoruz ve karıştırmaya devam ediyoruz. Sütü yavaş yavaş ekliyoruz ve hala karıştırmaya devam ediyorum. Hiç boş bırakmaya gelmez hep karıştırmak lazım… Tavuk göğsü kaynamaya ve koyulaşmaya başlayınca vanilyayı katıyoruz ve bir müddet sonra tencereyi ocaktan alıyoruz. Yarım saat kadar tavuk göğsümüzü soğuması için kendisiyle baş başa bırakıyoruz ve sonra  mikserle çırpıyoruz.

Hiç yorum yok: