Sayfalar

14 Ağustos 2010 Cumartesi

YAŞAMAK ŞAKAYA GELMEZ - KEDİLİ PASTA - TIRTIL KURABİYELER

Yaşamak şakaya gelmez,


büyük bir ciddiyetle yaşayacaksın

bir sincap gibi mesela,

yani, yaşamanın dışında ve ötesinde

hiçbir şey beklemeden,

yani bütün işin gücün yaşamak olacak.

Yaşamayı ciddiye alacaksın,

yani o derecede,

öylesine ki, mesela, kolların bağlı arkadan,

sırtın duvarda,

yahut kocaman gözlüklerin, beyaz gömleğinle bir laboratuarda insanlar için ölebileceksin,

hem de yüzünü bile görmediğin insanlar için,

hem de hiç kimse seni buna zorlamamışken,

hem de en güzel en gerçek şeyin yaşamak olduğunu bildiğin halde.

Yani, öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı,

yetmişinde bile, mesela, zeytin dikeceksin,

hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil,

ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için,

yaşamak yanı ağır bastığından.

Nazim Hikmet , 1947



Yaşamak çok güzel. Onu eğlenceli kılmak bizim elimizde. Her anımızı özel bir an gibi yaşamak gerek. Her an sanki kutlanılacak bir şey olmalı benim için...

ENES İLE ABLAMIN DOĞUM GÜNLERİ
 

Kedili Pastayı 2 tane pasta tabanından yaptım. Bir tanesinin tamamını kedinin yüzü olarak kullandım. İkinci pastanın iki kenarından tavşan kulağı olacak şekilde kestim. Aslında tepsim büyük olsaydı niyetim Tavşan Pasta yapmaktı ama kısmet bunaymış. Kulakları kesince ortada papyon şeklinde bir parça kaldı. Şekildeki gibi tepsiye yerleştirdim. Arasına Pasta kreması,üzerine krem şanti ve Dr.Oetker'ın süsleme tüpleri ile süsledim.
Pasta Kreması Tarifi:
Malzemeler
3 Su Bardağı Süt
2 Çay Bardağı Şeker
1 Yemek Kaşığı Un
2 Yemek Kaşığı Kakao
2 Tatlı Kaşığı Mısır Nişastası
2 Adet Yumurta Sarısı
Yapılışı
Tüm malzemeleri küçük bir tencereye koyun. Orta ateşte çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin. Karışım kaynamaya başlayınca, (göz göz olunca) bir iki kez karıştırıp, ocağın altını kapatın. Karışım ılınıncaya kadar ara karıştırarak kabuk tutmamasını sağlayın.

Sürpriz Kurabiyeler

Süslemek için yine Dr. Oetker'ın süsleme tüplerini kullandım.

Tırtıl Kurabiyeler

Kurabiye Hamuru için; 2 tane yumurta, 1/2 margarin, 1 ç. bard. sıvı yağ, 1 pak. kab. tozu, 1 pak. vanilya, 1 s. bar. şeker, alabildiği kadar un , 2 tatlı kaşığı tarçın. Hamuru yoğuruyoruz. Tırtıl kurabiye aparatı ile şekil veriyoruz. 180 derece fırında 40 dk. pişiriyoruz. Soğudukran sonra çikolata sosuna kurabiyelerin yarısını batırdım. Süsleme tüpleri ile göz yaptım ve gerçek bir tırtıla benzedi.




Tırtıl kurabiye aparatı

Enes'in hediyeleri
Ablamın hediyesi. Şal benim eserim.

Hiç yorum yok: