Sayfalar

28 Şubat 2011 Pazartesi

ASMA YAPRAKLI BULGUR PİLAVI

Bizde ööle herşey atılmaz. Gerekli şeyler saklanır, gerektiği durumda ortaya çıkar, kullanılır,değerlendirilir. Asma yapraklarını sarma yapmak için haşlamıştım. Çok azı kalmıştı. Tekrar iç hazırlamaya değmezdi yani. Ben de saklama kabına koydum 1-2 gün içinde bulgur pilavına koyarım diye. Bu fikri aklıma annem sokmuştu. "Asma yapraklarını bulgur pilavının içine doğra çok güzel oluyor." demişti bir seferinde. Ben de yaptım, gerçekten çok güzel oluyormuş, tavsiye ederim.
Malzemeler:
  • 1 adet orta büyüklükte kuru soğan
  • 15-20 adet asma yaprağı
  • 1 fincan arpa şehriye
  • 1 su bardağı pilavlık bulgur
  • zeytinyağı, tuz
Yapılışı:
  • Bir tencerede suyu kaynatıp asma yapraklarını haşlıyoruz. Salamura ise 2-3 dakika, taze ise yumuşayana kadar haşlayıp süzgüde suyunu süzüyoruz. Sarma yapar gibi. Suyu süzülen asma yapraklarını küçük küçük doğruyoruz.
  • Tencereye zeytin yağını koyup, ince doğradığımız soğanları kavuruyoruz.
  • Doğradığımız asma yapraklarını da tencereye atıp şöyle bir çeviriyoruz.
  • Bulguru yıkayıp suyunu süzüyoruz. Tencereye koyuyoruz.
  • 2 su bardağına yakın suyu, tuzunukoyup tencerenin ağzını kapatıyoruz.
  • Suyunu çekince pişmiş demektir. Bazen bulgurun cinsine göre değişebiliyor. Pişmediğini düşünüyorsanız çok az sıcak su ekleyebiliriz. Afiyet olsun...

2 yorum:

Mor Düşler dedi ki...

anneanneciğim bunu asma filizinden yapardı bende yaptım 2-3 defa..normal bulgur pilavına göre bira daha sulu yaparız biz.Bunu da deneyeceğim.afiyet olsun..

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor.Bulgur olsunda çamurdan olsun vallahi :)
afiyet bal şeker olsun arkadaşım