Sayfalar

27 Mayıs 2012 Pazar

PATATESLİ YOĞURTLU ETİMEK


Malzemeler:
  • 1 paket etimek (tuzlu veya tuzsuz fark etme, ama kepekli olasın biraz yumuşaması zor olabilir)
  • 3 su bardağı suyu süzülmüş yoğurt veya süzme yoğurt (Yoğurdun miktarı kullanacağınız kabın büyüklüğü ile alakalı.)
  • 2-3 kaşık mayonez
  • 2 diş sarımsak
  • 5-6 tane haşlanmış patates
  • Süt (Sütü patates püresi için kullanacağız, miktarını kendiniz ayarlayabilirsiniz)
  • Zeytin yağı, pul biber, tuz, karabiber
Yapılışı:
  • Patatesleri haşlayıp kabuklarını soyuyoruz. Biraz süt, zeytinyağı, tuz ve karabiberle karıştırarak patatesleri püre haline getiriyoruz.
  • Diğer taraftan yoğurdu, mayonezi ve rendelenmiş sarımsağı biraz tuzla karıştırarak sos haline getiriyoruz.
  • Bir borcama veya bir tepsiye etimekleri tek sıra halinde diziyoruz. Üzerine yoğurtlu sosun 2/3'ünü gezdiriyoruz. Sosumuz biraz bolca olursa etimekler daha kolay yumuşar. Bu tarifi bir gece önceden veya 5-6 saat önceden yapmakta fayda var. Çünkü etimeklerin kenarları biraz geç yumuşuyor.
  • Yoğurtlu sosun üzerine de papates püresini yayıyoruz.
  • Pürenin üzerine de kalan yoğurtlu sosu tekrar gezdiriyoruz.
  • Onun üzerine de zeytin yağda kavurduğumuz pul biberi döküyoruz. Ben bu tarifin benzerini sevgili Nuray Hoca'nın gününde yemiştim. O da 2 sıra etimek dizip, arasında yoğurt ve üzerine de yumurta sarılarını rendeleyerek yapmıştı. Ben patates püresini daha çok yakıştırdım. Bu şekilde yaptım. İkisini de deneyebilirsiniz. Çok lezzetli, alışkanlık yapacak pratik bir tarif. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: