Sayfalar

8 Ağustos 2012 Çarşamba

ÇAKMA MAKLUBE


Bu da benim usül Maklube... Aslında bir Arap yemeğidir. Yapılışında patates de kullanılıyor ama ben iftara yetişrieceğim diye biraz acele ettim. O nedenle tencerenin üstüne patates halkaları dizmedim. Bir de iki kişilik yaptığım için küçük kulaklı tavada yapmıştım, eti ve pirinci azdı. O nedenle de etler pilavla karıştı. Halbuki görüntüde en üstte et, ortada  pilav, en altta da patates olmalıydı. Bir de sunumunda kalabalık sofralarda büyük bir sininin üzerine etli pilavı ters çeviriyorlar Kenarlarına da biraz salata biraz yoğurt şeklinde süslüyorlar.

Malzemeler: (2 kişilik)
  • 200 gram kuşbaşı kuzu eti
  • 1 su bardağı pirinç
  • Biraz tereyağı, biraz sıvı yağ
  • Tuz,karabiber
  • Salatalık malzemeler
  • 
Yapılışı:
  • Kuşbaşı etleri 15 dk düdüklüde haşlıyoruz. Yemeği hızlandırmak için ben genelde kuşbaşı etle yemek yapacaksam haşlarım. Tabi size kalmış.. Haşlanan etleri tereyağında hafif kavuruyoruz.
  • Kavurduğumuz etleri tencerenin veya kulaklı tavanın en altına diziyoruz. Üzerine ayıklanmış ve yıkanmış pirinci döküp kaşıkla yayıyoruz. 2 bardağa yakın sıcak suyu ekleyip biraz tuz ve karabiber gezdiriyoruz. Tencerenin ağzını kapatıyoruz. Dediğim gibi ben bu şekilde yaptım. Ama aslında halka halka ince doğranmış patatesler pirinçlerin üzerine diziliyor. Tabiki bu sefer de suyunu koyarken de patatesleri düşünerek koymak gerekiyor.
  • Gelelim salatasına... İsterseniz benim yaptığım gibi çoban salatası yapabilirsiniz, ya da havuç, mor lahana ve maruldan da salata yapabilirsiniz. ama salatanın çok sulu olmaması gerekiyor.
  • Yemeğin pilavı pişince geniş düz bir tabağa tencereyi ters çevirerek aktarıyoruz.Kenarlarına da salatamızı koyup servis ediyoruz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: