Sayfalar

8 Eylül 2011 Perşembe

ANTEP BİBERİ TURŞUSU

          Antep biberi acı oluyor tahmin ettiğiniz üzere, bu şekilde dolmalık oluyor. Ramazanda bir aile dostumuz bahçelerinden antep biberi getirmişti bize. Bizde de acı fazla tüketilmediği için ziyan olmasın diye hemen turşusunu yapmıştım. Henüz paylaşma fırsatım oldu. Yapılışı: Antep biberini (ya da başka biberler de olabilir) iyice yıkadıktan sonra şekildeki gibi ortadan ikiye bölüyoruz. Böldükten sonra turşuyu yapacağımız kavanoza sıkıca yerleştiriyoruz. Kavanozun 1/4'ünü üzüm sirkesi ile dolduruyoruz. Daha sonra ben büyük kavanozda yaptığım için 6 tepeleme kaşık iri tuz koydum. Daha küçük bir kavanoz kullanacaksanız tuzunu ona göre ayarlayabilirsiniz. Kavanozun ağzına kadar kaynamış soğutulmuş su ekliyoruz. 6-7 tane sarımsağın kabuklarını soyup ekliyoruz. Kavanozun ağız kısmını ötecek kadar maydanozu yerleştirip kavanozun kapağını iyice sıkarak kapatıyoruz. Altına geniş düz bir tabak koyup bir gece mutfakta göz önünde bekletiyoruz. Daha sonra karanlık serin bir yere alabiliriz. Afiyet olsun..

2 yorum:

Noblesse dedi ki...

turşuyu çok severim, ellerine sağlık.

bırtutamkekik dedi ki...

antepli bir komşumda bir kısır yemiştim,hayatımda öyyle bir acı görmedim:)
iki gün ağzım yandıı sanki:)antep biberi deyince aklıma getirdiniz:)
takipçisiyim güzel paylaşımlarınızın...
bende beklerim sayfama bir fincan kahve içmeye:)
sevgilerimle...