Sayfalar

13 Ocak 2013 Pazar

ÇAĞAN 4,5 AYLIK

Dün doktora gittik. 5 ayımızın dolmasına 10 gün var. Aslında 4. ay kontrolü için biraz geç kalındı ama bunda babamızın geçen hafta sınavının oluşu, arabamızı satmış olmamız etkendi. Neyse taksiye atladık gittik. Doktorumuz Ferhan Hanım çok sevecen, sıcak kanlı bir doktor. Bizi çok iyi yönlendiriyor, sorularıma tatmin edici cevaplar veriyor.
    Hemen boy kilo ölçümü yapıldı. Kilomuz çıplak 7kilo 700gr, boyumuz da 66 cm. Nörolojik muayenesini yaptı. Kafasını tutabiliyor mu, destekle oturabiliyor mu,  yüz üstü yattığında başını ve gövdesini kaldırabiliyor mu, ayakları yere dik basabiliyor mu, yattığı yerde sağa sola dönebiliyor mu diye muayene etti. Çok şükür bunlarda bir sıkıntı yok.
    Ortopedi doktoruna sevk etti kalça röntgeni için. Ondan da olumlu sonuç aldık çok şükür.
     Ek gıdaya 20 gün sonra başlayacağımızı söyledi.Bunun için bana bir kılavuz verdi. Bu ek gıdaya başlama işi beni baya heyecanlandırıyor. Tam da işe başlayacağım zamanlara denk gelecek. İnşallah bir düzene oturturuz.
     Çağan bu ay itibariyle;

  • Sürekli gülüyor, özellikle göz göze geldiğinde veya ona seslendiğinde.
  • Aynada kendine bakıp gülüyor.
  • Artık gazını çok rahatlıkla çıkartabiliyor.
  • Yattığı yerde sağa sola dönüyor. Artık koltukta veya yatağın üstünde tek başına bırakamıyoruz.
  • Sürekli ses çıkarıyor. ıııı'lıyor ya da çığlık atıyor birdenbire.
  • Gıdıklanıyor ve gülerek tepki veriyor.
  • Destekle oturabiliyor.
  • Yüzüstü yattığında kollarının üzerinde durabiliyor ama çok çabuk sıkılıyor.
  • Belli nesneleri rahatlıkla tutabiliyor. Emziğini tutuyor, ağzından çıkarıyor, sonra da emziğim çıktı diye ağlıyor. 
  • Artık çok canlı ve cazgır bir şekilde ağlıyor.
  • Her ne kadar televizyon izletmeye sıcak bakmasam da biz izlerken televizyona bazen dikkatle bakarken yakalıyorum. Yönünü değiştirince televizyona doğru dönmeye çalışıyor.
  • Evde sürekli benle ve babasıyla birlikte olduğu için misafirler içerisinde bizi arıyor; bizi göremezse ağlıyor.
  • Sürekli elini ağzına götürmek istiyor. Buna alışmaması için emziğe alıştırdım. Yoksa başlarda emziği tutmamıştı. Ama emzik ağzından çıkmışsa ilk fırsatta elini ağzına alıyor.
  • Çok şükür Çağan uykuyu seven bir bebek. Gün içinde 1 saati geçen uykuları oluyor.Geceleri ise 11 veya 12 de yatarsa bazen hiç uyanmadan sabah 6-7 ye kadar uyuyor. Tabi ki bu arada ben 1 veya 2 defa kalkıp o uyuyorken onu emziriyorum. Gece açlık süresinin 5 saati geçmemesine özen gösteriyorum.
  • Her gün mutlaka jimnastik yaptırıyorum Çağan'a. Çok hoşuna gidiyor, sesli bir şekilde gülüyor.
  • Dans etmeye, hoplamaya, zıplamaya bayılıyor. 
  • Hareketli müziklerde o da hareketleniyor, heyecanlanıyor. Sakin müziklerde durgunlaşıyor. Özellikle uyuturken ney dinletileri veya ilahiler dinletiyorum. Çok işe yarıyor. Hamileyken de dinletirdim. Özellikle "Gel gör beni Aşk neyledi" ilahisini dinletirdim.
  • Bu arada söylemeden geçemiyecem, parmaklarının arasına birikenleri temizlemeye bayılıyorum. 
Şimdilik Çağan'dan havadisler bunlar...Rabbim herkesin evladıyla beraber oğluşumu da esirgesin...

Hiç yorum yok: