Sayfalar

15 Ocak 2013 Salı

KAREMELLİ MUHALLEBİ


Bu tatlıyı geçen hafta çarşamba günü yapmıştım. Tam da tatlının karamelini yaparken elektrikler kesilmesin mi? Bir kere başlamıştım öylece bırakamazdım, canım da çok çekmişti. Mum ışığında yaptım valla. O nedenle biraz topurcuklu olmuş, eee elektrik de olmadığından blendırdan geçiremedim de... Evi harika bir karamel kokusu sarmıştı. Eşimle um ışığında muhallebi yedik, çok romantikti. :))
Malzemeler:

  • 1 litre süt
  • 4 kaşık tepeleme un
  • 1 su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı su
Yapılışı:
  • Öncelikle çelik bir tencereye şeker ile suyu alıyoruz. Şeker suyu emecek. Ocağın altını açıp, ağır ateşte şekeri karamelize ediyoruz. Şekeri yakmamaya dikkat ediyoruz. Öyle olursa karamelde acımsı bir tat olur.
  • Karamel köpük köpük olunca sütü yavaş yavaş ekliyoruz ve devamlı karıştırıyoruz. Yavaş yavaş ekliyoruz ki kabarıp taşmasın.
  • 4 kaşık unu  da ekleyip koyulaşana koyulaşana kadar karıştırıyoruz. Daha sonra kaselere aktarıp servis ediyoruz. Afiyet olsun...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

aa hemen nişanlıma yaparım ben bundan :)))

sevgiler,

sibel