Sayfalar

9 Ocak 2013 Çarşamba

ÇİPURA VE MAYDANOZ SALATASI




Maydanoz  Salatası


Fırında çipura
Bu akşam menümüzde çipura ve maydanoz salatası vardı. Tabi ki bir kase çorbanın ardından. Mantar çorbası yapmıştım.. Daha önce mantar çorbasının tarifini vermiştim. Buradan tarifi görebilirsiniz. Çipurayı balıkçıya temizlettirdikten sonra evde de iyice yıkadım. Zeytinyağı, limon suyu, karabiber ve 2- 3 diş sarımsak rendesi ile hazırladığım sosu fırça yardımı ile üzerine ve içine sürdüm. Yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine yerleştirdikten sonra 200 dereceye ayarklanmış fırında 25 - 30 dk pişirdim.
Maydanoz salatasını ise bir demet maydanozu sirkeli suda bekletip iyice yıkadım. Çok ince olmasına gayret etmedim ama çok da kalın olmayacak şekilde doğradım. 2 tane taze soğanı ve 1 tane havucu ince ince doğradım ve maydanozlarla karıştırdım. Zeytin yağı, limon suyu, toz sumak ve tuzu karıştırarak yaptığım sosu salataya ekledim ve karıştırdım. Ben genelde maydanozu salatalarda bu kadar yoğun kullanmazdım. Ama vücuttaki ödemi atıyor diye bu sıralar maydanoza ağırlık verdim.Size de tavsiye ederim. Güzel oldu. Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun....


1 yorum:

günlük yaşamım dedi ki...

NFİS BİR İKİLİ OLMUŞ BALIK SALATA ELİNİZE SAĞLIK