Sayfalar

4 Temmuz 2011 Pazartesi

KISIR

Sıvadım kollarımı, giriştim kısıra.. Güneydoğu'da (Adana-Hatay dahil) bu köfte leğeninden olmayan ev yoktur herhalde. İki güne bir bulgur ve salça karışımı köfteler yedikleri için.. Alamazsam ayıp olur diye gittim, Bakırcılar çarşısından alıverdim bir tane..Şimdi gelelim kısırımıza. Her yerde kısırın tarifi farklı oluyor. Bazıları içine domates, salatalık, marul koyuyorlar. Mor lahana ve havuç koyanları bile gördüm. Tabi ki bu damak zevkidir ama biz sadece yeşillik konulanından seviyoruz. İşte benim kısırım...

Malzemeler: (4-5 Kişilik)
  • 2 su bardağı köftelik bulgur (Antep'te köftelik bulgura"simit" diyorlar.)
  • Sıcak su
  • 1,5 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığından az biber salçası
  • Tuz, Nar ekşisi
  • Bolca zeytinyağı
  • 1 limonun suyu
  • Taze soğan, maydanoz, taze nane
Yapılışı:
  • Bulgurun üzerinden azar  azar sıcak suyu gezdiriyoruz. Çok su koymamalıyız. Önemli olan bulguru yoğurarak pişirmek. Bu şekilde 20 dk kadar yoğuruyoruz. Köfte leğeninin altı tırtıklı olduğu için burada yoğurmak daha kolay. Bir de bu işte pratik olanlar ve güçlü olanlar bu süreyi daha da kısaltabilirler.
  • Domates ve biber salçaları ile tuzu ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz. Bulguru ağzımıza aldığımızda çıtır çıtır diye ses gelmeyinceye kadar yoğuruyoruz.
  • Nar ekşisi ve limon suyunu da ekleyip tekrar yoğuruyoruz. Ben nar ekşisi ile biber salçasını fazla koymuyorum. Bunları biraz kaçırınca insanın ağzında metalik bir tat bırakıyor. Bu benim tercihim tabi ki. O nedenle ekşiliği iyi olsun diye limon suyu da ekliyorum.
  • Yoğurma işleminin en son aşamasında zeytin yağını ekliyorum ki kısır parlak görünsün. Zeytin yağını da ekledikten sonra kısırı elimle şöyle bir karıştırıyorum.
  • İnce ince doğranmış taze soğanı, maydanozu ve naneyi ekleyip karıştırıyoruz. Yeşilliklerin yoğurduğunuz bulgurun yarısından çok olması gerekiyor. Bol yeşillikli olunca çok güzel olur. Yanıan domates,salatalık dilimleri ve marul yaprakları ile ve bir de turşu ie servis edebiliriz. Afiyet olsun..
Resim çekme işini eşim aceleye getirdiği için yanıan garnitürlerini koyamadım.
(Artık ne kadar acıktıysa adamcağız...)

Hiç yorum yok: