Sayfalar

3 Temmuz 2011 Pazar

YAPRAKLARI BASTIM..

Geçenhaftalarda Antep'in Sarısalkım Köyüne gitmiştik ya. Oradaki bağdan asma yaprağı toplamıştım. O gün programımız yoğundu. Akşamına yapamadım ama ertesi günü yaprakları kavanoza bastım.
Önce yaprakları büyüklüklerine göre gruplandırdım. Sararken kolay olsun diye. Bunlardan 8-10 tanesini üst üste koyup 4 'e katladım. Katladıktan sonra cam kavanozun içine sıkı bir şekilde yerleştirdim. En üste gelindiğinde iyice bastırılması gerekir. Kapağın ağzına kadar yaprakla basmalıyız. Bu şekilde içine hiç su koymadan kapağı sıkıca kapatıp güneş görmeyen bir yerde bekletiyoruz. Zamanla kavanozun içindeki yağraklar sararacak. 2 kavanoz basabildim benim topladığım yapraklarla. Kış boyunca bize yetmez ama biraz da annelerden gelir diye tahmin ediyorum. Bakalım...

Hiç yorum yok: