Sayfalar

5 Nisan 2012 Perşembe

PAZI SARMASI

Malzemeler:
  • 3 bağ pazı
  • Pirinç (Dolma ve sarmalarda hiçbir zaman pirinci ölçülü koyamam. Çok gelirse buzluğa atarım, az gelirse bitmesine yakın biraz daha eklerim.)
  • İnce doğranmış kuru soğan, sarımsak rendesi
  • Domates rendesi, domates salçası, biber salçası (hepsinden de kullanıyorum, domatesi mevsimindeyse ya da yazdan hazırladığım konserve varsa kullanıyorum.)
  • Tuz, karabiber, kimyon, yeni bahar, nar ekşisi. Buraya kadar tüm dolma ve sarmalar için aynı.
  • Taze nane, maydanoz
  • Zeytinyağ
Yapılışı:
  • Pazıları tuzlu kaynamış suda batırıp çıkarıyoruz. Pazı yaprakları ince olduğu için fazla bekletmiyoruz.
  • Pirinçleri yıkıyoruz ve süzdürüyoruz.
  • Soğanları, maydanozu ve naneyi ince ince doğruyoruz. Domatesleri ve sarımsakları  rendeliyoruz. Diğer malzemelerle derin bir kapta karıştırıyoruz.
  • Pazı yapraklarını açıp 1 yemek kaşığı koyup sarıyoruz. Benimkiler biraz tombiş oldular ama idare ettik.
  • Tencerenin altına zeytinyağı gezdirip tencereye dizmeye başlıyoruz. Salçalı su yapıp sarmaların üzerini bir parmak geçecek şekilde tencereye su dolduruyoruz. Pişirip afiyetle yiyoruz... 

4 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ARKADAŞIM BU TENCERE BENİM:)

KOVA KADINIYIM BEN dedi ki...

merhaba
kozmoda.com işbirliği ile hediye cekılısı düzenliyorum
beklerim

http://drycfc.blogspot.com/2012/04/kozmoda-sponsorlugu-ile-hediye.html

mügepolat dedi ki...

afiyet olsun sevgili bir kase lezzet tabiki seve seve

Necla Şölen dedi ki...

Ama olmaz ki Mügeciğim bu pazılar bu kadar da insanın gözüne sokulmaz ki:=)))
Bak canım çekti:)