Sayfalar

24 Nisan 2012 Salı

YOĞURT TATLISI

Aslında bu tatlı için "şerbetli kek" de diyebiliriz. Yalnız hiç yağ koymuyoruz.

Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı yoğurt
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
Şerbeti için:
  • 2 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su
  • 3-4 damla limon suyu
Üzeri için:
  • Hindistan cevizi
  •  
Yapılışı:
  • Öncelikle 2 bardak su ile 2 bardak toz şekeri kaynatıp şerbetini hazırlıyoruz. Şerbetimizin soğuması gerekiyor. Şerbetin çok yoğun olmaması için 2 bardak şeker yeterli. Çok yoğun şerbet bence revani ve bu tatlı gibi tatlılara yakışmıyor, ağırlaştırıyor tatlıyı.
  • 2 yumurta ile yarım su bardağı toz şekeri çırpıyoruz.
  • Yoğurdu ekleyip karıştırıyoruz.
  • Unu ve kabartma tozunu da ekleyip iyice çırpıyoruz.
  • Yağlamış olduğumuz borcama karışımı döküyoruz.
  • 180 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Pişip pişmediğini anlamak için kürdan batırabiliriz.
  • Fırından çıkar çıkmaz elimizi yakmadan tatlımızı dilimliyoruz ve soğumuş şerbetimizi üzerine döküyoruz. Şerbeti çekmesi için 10 dk bekliyoruz.Ben fotoğraflamak için acele etmişim. O nedenle üzerine hindistan cevizi serpmeyi unutmuşum. Ama hindistan cevzi çok yakışıyor bu tatlıya.Servis edip afiyetle yiyoruz...

2 yorum:

Fincan Teyze dedi ki...

tatlı çok güzel görünüyor. ben blogger annelerin çoğunu izliyorum. sizi nasıl atladım bilemiyorum. Necla şölen'e gönderdiğiniz zarif hediyeyi gördüm ve sizi hiç ziyaret etmediğimimi fark ettim hemen geldim ve izlemeye aldım. Ben de beklerim...

mügepolat dedi ki...

hoşgeldiniz ben de sizi ziyarete gidiyorum şimdi...:)