Sayfalar

4 Mart 2012 Pazar

ENSE KALINLIĞI 0,7mm

     Çok şükür dünkü konrolümüzde her şey normaldi. Bebeğimiz çok hareketliymiş. Hareketini henüz hissedmiyorum ama bağırsaklarımdaki anormal sesler ve hareketi o yapıyormuş. Ultrasonda izlediğimizde eli ayağı hiç sürekli hareket halindeydi. Onu o şekilde görmek eşimle beni çok heyecanlandırdı. Her kontrolde gerçi ayrı bir heyecan hissediyoruz fakat bu seferki daha farklıydı.             
      Doktor kontolden önce bize bir soru sordu. Bu zamana kadar o sorunun cevabını eşim de ben de hiç düşünmemiştik. ""Malum 12. haftadasınız. Bu haftalarda 2'li test için tahlil yaptırırız. 2'li testte bebeğin kromozomal bir rahatsızlığı var mı yok mu bunu tespit etmeye çalışırız. "Öncelikle size bebeğiniz down sendrolu olsa aldırır mıydınız?" diye soruyorum."" Gerçekten doktor o soruyu sordu ve biz eşimle birbirimize baktık ve kalakaldık. Olumsuz şeyleri aklımıza getirmemeye çalıştığımız için böyle bir soru ve cevabı için hiç düşünmemiştik açıkçası. Kısa bir süre sonra ikimiz de birden "Yok, aldırmayız." cevabını verince doktaor ekledi: "Öyleyse 2'li testin sonucu sizin için önemli değil, isterseniz yaptırmayabilirsiniz." dedi. Biz de "Bebeğimizi aldırmayız ama yine sonucu merak ederiz. Biz testi yaptıracağız."dedik. Sonra doktor bizi muyane odasına aldı. Ultrason görüntüsü alana kadar en fazla 1 dk geçmiştir. Ama bana o 1 dk. bir ömür gibi geldi. Nihayet "ense kalınlığının" 0.7 mm olduğunu, 3mm'ye yakın veya fazla olursa riskli olduğunu söyleyince eşimle göz göze geldik ve derin bir "Ohhh!" çektik. Demir, magnezyum ve vitamin takviyeleri ile kontrolümüz bitti.
       Çok şükür her şey yolundaymış... Mulu hamile, mutlu eş, mutlu bebek... herkese iyi pazarlar diliyorum.....

Hiç yorum yok: