Sayfalar

3 Mart 2012 Cumartesi

OLUMLU DÜŞÜNMEK VE 7 AĞAÇ PROJESİ

     Kaç zamandır  rüyalarımda merdivenden düştüğümü görüyorum. Günlük hayatta en çok korktuğum şeylerden bir tanesi. Özellikle okulda öğretmenler odası ile sınıfım arasındaki merdivenleri inerken.. Bir de okuldaki en büyük tehlikelerden birisi koridorlarda veya merdivenlerde öğrencilerin kontrolsüz davranışları. Karnıma darbe almak da ikinci korktuğum mevzu. Valla artık böyle olumsuz düşüne düşüne bir gün başıma gelecek.. Rüyalarıma bile girdiğine göre...
     Hamilelikte 12. haftayı bitiyoruz. Mide bulantılı ilk üç ay geçti yani, çok şükür. Genelde mide bulantılarının ilk üç ayda geçtiğini söylüyorlar. Ben de bu zamanı hamileliğimde bir basamak olarak düşünüyorum. Yazık anneciğimi esir aldık. Kadıncağız sömestir tatili için gelmişti 2 aya yakındır yanımızda. Sürekli öğüren bir "Müge Anne" yi bırakamadı. Babamla kardeşim Denizli'de perişan oldu. Gerçi onlar her ne kadar "Biz idare ediyoruz. Sen bizi düşünme." deselerde benim içim rahat değil.
     Artık olumsuzları olumluya çevirme zamanım geldi.  Atrık gereksiz kuruntulara düşüp de canımı sıkmayacağım. Rahat bir hamilelik dönemi geçirmem benim elimde. Bunun için dua ediyoru. Duanın gücüne çok inanıyorum. "Allahım bana mutlu ve huzurlu bir hamilelik, sağlıklı ve huzurlu bir doğum, sağlıklı ve mutlu bir bebek nasip et." Bu konuda önce Allah'a, sonra kendime, en çokta bebeğime güveniyorum.
     Bunun için bebeğim için bir şey yapmaya karar verdim. Bebeğimin doğumu için Çekül Vakfı'nın "7 Ağaç" projesine katılmaya karar verdim. Bebeğimin doğumu şerefine 7 ağaç dikiyorum. Bu ağaçlar bebeğimle birlikte büyüyecekler inşaallah. Sadece doğum için değil çeşitli amaçlarla (hediye, yıldönümü, özel günler, vefat, geçmiş olsun...) Çekül Vakfı aracılığı ile doğaya ağaç bağışlıyabiliyorsunuz. "Projenin adı neden 7 Ağaç?" şeklinde aklınıza bir soru geldi sanırım. Çünkü insan ömrü boyunca yedi ağacın meyveler kadar tüketim yaparmış. Buna sadece meyve olarak bakmamak lazım. Nefes alırken içimize çektiğimiz oksijen, kullandığımız kağıtlar, mobilyalar...  Bununla ilgili linki gönderiyorum. İlgilenenler için... http://www.cekulvakfi.org.tr/yediagac

Hiç yorum yok: