Sayfalar

28 Kasım 2010 Pazar

ELMALI TURTA

Turta yapmayı çok isterdim ama bir türlü yapmaya çekinirdim. Tutturamam sanırdım. Ama yanılmışım.
Yapılışı: Oda sıcaklığındaki 1 paket margarini, 1 yumurtayı, 4 yemek kaşığı şekeri, 1 paket kabartma tozunu, yoğurma kabına alıyoruz. Üzerine aldığı kadar un ekleyip yoğuruyoruz. Kurabiye hamuru gibi olacak kıvamı. Hamurun 3/4 'ünü fırın tepsisine kenarları yüksek bir şekilde yerleştiriyoruz ve 15 dk 180 derecede pişiriyoruz. Geri kalan hamuru folyo ile sarıp buzluğa koyuyoruz. 4 tane elmayı rendeliyoruz. 3 yemek kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı tarçın ile birlikte 5 dk pişiriyoruz. Daha sonra içine bir miktar dövülmüş ceviz veya fındık atıyoruz. Tepsiyi fırından alıyoruz. Alt hamurunun biraz sertleşmesi gerekiyor. Alt hamurunun üzerine elmalı karışımı yayıyoruz. Buzluğa koyduğumuz hamuru rendeleyip elmalı karışımın üzerine de serpebilirsiniz. Ya da benim yaptığım gibi merdane ile açıp bıçakla kestiğiniz parçaları kafes şeklinde yerleştirebilirsiniz. 180 derece fırında 45 dk pişiriyoruz. Servis ederken pudra şekerini üzerine serpiyoruz ama ben unutmuşum. Afiyet olsun...

1 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık.