Sayfalar

5 Haziran 2011 Pazar

FİNCAN KEK

Hep denemek istiyordum işte yaptım...
Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı un
  • kabartma tozu, şokella (veya kakao)
Ben aslında daha önce yapmış olduğum çilekli cup kekin kalan hamurunu kullandım. 6 kahve fincanı ve 1 çay fincanı kadar çıktı. O nedenle normal kek malzemelerinin yarısını yazdım.

Yapılışı:
  • Yumurta ile toz şekeri çırpıyoruz.
  • Sıvı yağ ve sütü ekleyip tekrar çırpıyoruz.
  • Unu,kabartma tozunu ve şokellayı da ekleyip tekrar çırpıyoruz.
  • 
  • Kahve fincalarını fırça ile yağlıyoruz. İçlerine yarısına kadar kek karışımından koyuyoruz.
  • Geniş bir tencereye içi kek dolu fincanları yerleştiriyoruz. Tencerenin yarısına kadar içine su koyuyoruz.
  • Tencerenin üzerini temiz bir mutfak havlusu ile örtüyoruz. Bunun amacı kapağını kapatınca oluşan buharlar keklerin üzerine damlamaması.
  • 40 dk yavaş ateşte pişiriyoruz. Afiyet olsun..
  • Tencerenin kapağını açınca gördüğünüz manzara karşısında şaşıracaksınız.
 NOT:Tencerenin büyük ve biraz derin olması gerekiyor.

Hiç yorum yok: