Sayfalar

16 Ekim 2010 Cumartesi

BALIK SEZONU AÇILDI

Balık sevmeyen, yemeyen insanları anlamakta zorluk çekiyorum. Yok pişirken ev kokuyormuş da.. Herşeyin çözümü kolay. Genellikle kızartma tercih etmiyorum ama hamsinin kızartmasını balkonda yapıyoruz mesela. Genelde bu işle eşim ilgilenir sağolsun. Fırında yapınca da kokusu çok fazla çıkmıyor. Koku olsa da 1saat havalandırınca her yeri çıkıyor sonuçta. Büyütülecek birşey yok yani. Hele Gaziantep gibi bir yerde yaşıyorsanız, özellikle büyük balıkları gönder mahalle fırınına. Sana sadece yemesi kalsın. Biz geçen hafta sıcak havaların demlerini yaşadığımız Antep'te mangalda yaptık ve afiyetle yedik. Fırsatım olmadığı için yeni yayınlayabildim.

Balıkları tuz, karabiber ve zaytinyapı ile terbiye ediyoruz. Üzerilerine 1-2 tane çizik atıyoruz.

Balık soframızın olmazsa olmazı soğan salatası
Soğan, nar ekşisi ve zeytinyağın müthiş uyumu. Soğanları ince ince doğradıktan sonra acısını almak için mutlaka yıkıyoruz. Üzerine sumak dökmüştüm...

Humus
Humusun yapımı çok kolay. Bize göre tabiki. Biz Antakya'dan aldığımız humus unu ile yapıyoruz.
Çok pratik oluyor. :) Afiyet olsun...

2 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık çok leziz ve bisin kaynağı bir yemek olmuş.

YELDA dedi ki...

size katılıyorum balık nasıl sevilmez ki hem besleyici hem lezzetli denizden babam çıksa yerim yani o derece çok severim..
Ellerinize sağlık..