Sayfalar

10 Ekim 2010 Pazar

KREP

Pazarları kahvaltı soframızın menüsü kalabalık olur; süresi uzun olur (genelde gazete okunduğu için) ve keyifli olur. Bugün kahvaltıda krep yaptım. Ayrıca çemen de yaptım. Tarifini daha sonra vericem.
Yapılışı: 3yumurtayı öncelikle iyice çırpıyoruz. 4 yemek kaşığı un ile 1 su bardağı sütü ekliyoruz. Toplaklanmaması için her kaşık unu ekledikten sonra biraz sütü de ekleyip çırpıyoruz. Böylece 4 kaşık un ile 1 bardak sütü tamamlamış oluyoruz. Biraz tuz, kekik ve pul biberi de ekliyoruz.Eğer reçel ve bal ile yemek isterseniz tuz koymazsınız. 6 tane krep çıkıyor bu karışımdan. Tavayı ısıtıyoruz. Tavamızın çok büyük olmaması gerekiyor. Tavaya bir damla sıvı yağ koyup dağıtıyoruz. Karışımımızdan bir kepçeyi tavaya döküyoruz ve dağıtıyoruz. Ocağın ateşinin yüksek olması gerekiyor. Bir tarafı kızarınca diğer tarafını çeviriyoruz. Her iki tarafda pişince servis tabağına alıyoruz. Karışımımız bitene kadar devam ediyoruz.
Ben 3 tane sade, 3 tane de baharatlı yapmıştım.

Sade yaptığımın içine muz dilimleri koydum, üzerine bal gezdirdim ve ceviz içi serptim. Dürüm yapıp yedik. Size de tavsiye ederim.

Afiyet olsun...

1 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

hmm ellerine sağlık.